אוכל , קדימה אוכל !

פוסט אורח

אוכל , קדימה אוכל !   /   מושית אברג'ל יפת ( מוש-מוש בחיפוש)

הילדים שלי שיהיו בריאים (חמסה חמסה שום בצל!) מעסיקים אותי ללא הפסקה.
בין הכביסות לכלים, ל"אמא הוא לקח לי" ו-"זה לא פייר " ,הצעצועים על הרצפה בסלון והברז נשאר פתוח באמבטיה..
אבל עיקר ההתעסקות איתם  – זה האוכל.

אני משוטטת ברשת ומליון כתבות על אוכל.
בין המתכונים גם עצות – איך תכניסי ירקות למאכלים בלי שהילדים יבחינו ? (הם גשש בלש בפעולה!  אין מצב שזה יעבור אצלם).

אז גם כשאנחנו כבר סיימנו את הארוחות של היום ,תמיד יש מחשבות על מה נעשה מחר.
גם מחשבות אם מה שאכלו היום היה מספיק,כבר נהייתי תזונאית עם כל המידע:

האם היו מספיק חלבונים?
האם היה מספיק ברזל?
ויטמין סי גם חשוב לספיגת הברזל, והאם אכלו מספיק ירקות?
ומנת פרי?
אחת?
שתיים ?
האם בננה אחת שווה לשני אפרסמונים ?
ומהן לעזאזל ההבדל בין מנדרינה לקלמנטינה?!
בקיצור.. מחפשת 24/7 להיות בקונטרול. לוודא שמה שנכנס לגוף יתן 100% מענה לצורך.

אוכל טרי ,לא מעובד חלילה.
מלח זה לא טוב ,סוכר זה אסון, את הפירות והירקות לשטוף טוב וכדאי גם שיהיו אורגנים , ואם כבר מאיזה חווה שבה שרים לפירות ולירקות שירי הלל כי ידוע שזה משפיע על הגדילה שלהם..

הדגנים צריכים להיות מלאים,החטיפים בריאותיים והממתקים ממוספרים ואם אפשר שיהיו ממתקים מהטבע (אמא-  תפוח זה לא ממתק).

השתיה המתוקה הורסת את השיניים והבריאות ,אז מים זה הכי מרווה והכי בריא..
אבל חומוס ציפס סלט בפיתה יורד הכי טוב עם קולה לא?!?

אז בשביל שהכל יהיה מאוזן ויתן לילדים שלי את התנאים הטובים ביותר שגופם ישגשג בהם אני מוצאת את עצמי כל יום קונה, משרה, מקלפת, חותכת, מתפיחה, מאדה, מתבלת (מלח ים אטלנטי בלבד) ,עושה צורות יצירתיות במיוחד ובסוף:"אמא לא טעים לי","מה זה הירוק הזה" (למרות שקצצתי את הירק לגודל גרגיר חול) והתירוץ הכי פתאומי כדי שלא איעלב אחרי שני ביסים "אני שבע".

נעלבתי!

מבחינתם,  שניצל ופירה בכל שעה או יום בשבוע והם מרוצים,מזלי שתמיד צלחת הירקות החתוכים ליד מתחסלת ותמיד פירות חתוכים אחרי הצהריים יתקבלו בברכה – משהו אחד טוב עשיתי כאמא!

אז מידי פעם עם כל הנסיונות שלי יוצא איזה משהו מוצלח שאני יכולה לסמן עליו וי , שהילדים אהבו וגם הצלחתי להכניס בו מרכיבים בריאותיים,אחד מהם זה המתכון שלי לפלאפל עדשים.

כן, כן מטוגן מה אני אעשה? אי אפשר הכל מהכל.
אבל יש בו עדשים ,(שזה בריא חבל"ז!)  וזה ברזל ומלא ירק ומעל זה אני שמה סלט קצוץ דק דק עם פלפל אדום (ויטמין סי בכמויות) ולימון גם ונוזלת לה הטחינה משומשום מלא כמובן ואני שקטה!

אויש @##$ שכחתי לציין שזה בפיתה רחמנא ליצלן.

אוכל קדימה אוכל 1

פלאפל עדשים שלי:

כוס עדשים כתומות (כוס תה גדולה ככה) מושרות במים חמימים חצי שעה בערך.

צרור פטרוזיליה רק העלים

בצל בינוני ,שן שום

שתי כפות פירורי לחם מעורבבים במים שנהיית עיסה סמיכה

מלח פלפל וכמובן כמון

לקצוץ הכל במעבד מזון ,לתת לזה קצת לנוח ,לטעום ולתקן תיבול

לכדרר עיגולי פלאפל ולטגן

אוכל קדימה אוכל2

יוצא מהמם בתאבון!

אודות דנה אדוט